FOLLOWERS

Thursday, July 14, 2011

Matlamat Disusuli Dengan Tindakan Serta Disiplin Membuahkan Kejayaan

Menetapkan matlamat amat mudah, terutamanya ketika membuat azam tahun baru. Ramai yang menetapkan matlamat serta azam baru. Menetapkan matlamat merupakan suatu perkara yang baik. Akan tetapi, menetapkan matlamat sahaja tidak dapat menjamin kejayaan seseorang.

Lihatlah bilangan orang yang menetapkan matlamat mereka dan bilangan yang berjaya mencapai matlamat tersebut. Menetapkan MATLAMAT sahaja tanpa disusuli oleh TINDAKAN yang wajar serta DISIPLIN yang kukuh adalah tidak berguna.

Untuk mencapai matlamat anda, anda perlu berdisiplin untuk melakukan apa yang perlu, bukan untuk sehari dua, tetapi untuk satu jangka masa yang tertentu sehingga matlamat anda tercapai.

Jika anda tidak menyuap matlamat anda dengan tindakan yang bijak serta disiplin yang kuat, matlamat anda hanya akan kekal sebagai matlamat sahaja dan pada tahun depan, kehidupan anda masih kekal tidak berubah.

Formula Kejayaan ini adalah seperti berikut:

Matlamat + Tindakan + Disiplin = KEJAYAAN

Formula ini bukan hanya digunakan dalam perniagaan sahaja tetapi untuk apa-apa sahaja matlamat yang anda tentukan.

Lihat artikel tentang Kepentingan Menulis Matlamat.
"Ungkapan Motivasi Demi Masa! Sesungguhnya Manusia Itu Benar-Benar Dalam Kerugian Kecuali Orang-Orang Yang Beriman dan Mengerjakan Amal Soleh dan Nasihat Menasihati Supaya Mentaati Kebenaran dan Nasihat Menasihati Supaya Menetapi Kesabaran."

No comments:

Post a Comment